Učiteljica: Dragica Jurkušek Razred: 9. Predmet obsega 35 šolskih ur letno. Izbirni predmet NAČINI PREHRANJEVANJA učencem ponuja zanimive teme s področja zdrave in raznolike prehrane. Učenci bodo spoznavali različne načine prehranjevanja ljudi ter njihove pozitivne in negativne učinke na naše zdravje. S potovanjem po zemljevidu Slovenije bodo spoznavali tradicionalne slovenske jedi in se jih naučili tudi pripraviti. Raziskovali in pripravljali bodo jedi različnih držav in kontinentov, se seznanili s prehrano športnikov ter se naučili načrtovati jedilnik. Spoznali bodo, kako preživeti v naravi in se oskrbeti s hrano iz virov, ki so nam dostopni v naravi. Predmet predstavlja nadgradnjo vsebin predmetov gospodinjstvo ter sodobna priprava hrane. Teme in znanja se povezujejo z vsebinami biologije, kemije, geografije in športa. Pridobljena znanja bodo učencem v veliko pomoč za preudarno odločanje o lastni prehrani ter skrbi za svoje zdravje. V okviru izbirnega predmeta učenci sodelujejo tudi medpredmetno ter se tako povezujejo z različnimi skupinami učencev. Aktivno sodelujejo pri mednarodnem projektu Erasmus+, preko katerega navezujejo stike z učenci tujih držav, spoznavajo njihovo kulturo, običaje, tradicionalne jedi. V 8. in 9. razredu v šolskem letu 2025/26 nadaljujemo s poukom nemščine v obliki obveznega izbirnega predmeta. Izvedli bomo tudi vsaj eno strokovno ekskurzijo v nemško govoreče mesto, se sprehodili po enem izmed mest Avstrije ali Nemčije, projektno predstavljali zgodovino in kulturo Avstrije/ Nemčije, se udeležili kakšnega natečaja ali projekta…Letos smo bili npr. v Celovcu. Prihodnje leto pa nas čaka poglabljanje in nadgrajevanje tematskih sklopov o sebi, družini, mojem ožjem in širšem okolju, … Učenci naše šole ste poučevanje nemščine toplo sprejeli, saj so vam prednosti le-te jasne že sedaj. Če še niste prepričani kateri izbirni predmet izbrati v 8. in 9. razredu pa naj vas ponovno spomnim na nekaj dejstev: nemški jezik je najbolj razširjen materni jezik v Evropski uniji, po številu govorcev sodi nemški jezik tudi med največje svetovne jezike, Slovenija ima dobre poslovne odnose z nemško govorečimi državami, z dobrim znanjem nemškega jezika pa imamo olajšano tudi počitnikovanje, bivanje, šolo (študij) ali celo delo v tujini. Veselim se novih dogodivščin, ki me skupaj z vami čakajo ob usvajanju nemškega jezika. MFG! Razred: 7., 8. in 9. Učiteljica: Kim Fuchs-Godec (Pourquoi apprendre le français?) Pri pouku francoskega jezika učenci usvojijo osnovno besedišče (pozdravi, predstavitev, števila, telo, družina, športi, prosti čas, prijatelji, hrana, čas, poklici, vreme, počitnice) in slovnico ter razvijejo veščine branja, pisanja, poslušanja in govora v tujem jeziku. Nadaljevalne skupine pa svoje znanje seveda še nadgradijo. Pouk francoščine poteka 2 šolski uri na teden. Ocene učenci pridobijo s pisnim preizkusom, govornim nastopom ter ustnim ocenjevanjem, za katerega vprašanja sestavijo sami in so tako v potek ocenjevanja aktivno vključeni. Pri oceni se upošteva tudi njihovo sodelovanje pri projektih in pri urah. Si že kdaj pogledal v nebo in se vprašal, kaj vse se skriva tam zgoraj? Te zanima, kako delujejo daljnogledi in zakaj planeti ne padejo s svoje poti okoli Sonca? Potem je ta predmet kot nalašč zate! V tem izbirnem predmetu boš: S pomočjo modelov, videov in celo opazovanj bomo skupaj potovali vse od Zemlje do roba Osončja. Pridruži se in poglej vesolje čisto od blizu! Te zanima, kako deluje mlin na vodo? Bi rad/-a raziskal/-a, ali bi lahko v tvojem kraju postavili pravo malo hidroelektrarno? Te skrbi radon v okolju ali te zanima, kako lahko fizika pomaga razumeti potrese? Potem je ta predmet kot nalašč zate! V tem izbirnem predmetu bomo raziskovali fizikalne pojave v naravi in domačem okolju, merili podatke na terenu, uporabljali računalnik pri obdelavi rezultatov in spoznavali alternativne vire energije. Naučil/-a se boš, kako znanje fizike uporabiti v resničnem svetu – pa naj gre za obnovljive vire, varnost doma ali raziskovanje naravnih pojavov. Delali bomo v skupinah, izvajali eksperimente, hodili na teren in se pri tem zabavali. Če rad/-a razmišljaš, raziskuješ in se sprašuješ “zakaj?”, potem je to prava izbira zate. Predmet Verstva in etika učencem pomaga razumeti resnost in pomen verskih in etičnih vprašanj; navaja na prizadevanja za izoblikovan in premišljen odnos do teh vprašanj. Namenjen je tako učencem, ki imajo doma krščansko religiozno vzgojo kot pripadnikom drugih religij in tistim brez domače religiozne vzgoje. 9. razred – Verstva in etika III: OSEBA – njena odgovorna dejavnost v svetu in skupnostih Delo je osredotočeno predvsem na obravnavanje krščanstva, celovitejša je predstavitev prevladujočega verstva v evropskem in slovenskem prostoru. Posebej so prikazani odgovori različnih verstev na vprašanje smisla. Izbirni predmet LIKOVNO SNOVANJE dopolnjuje vsebine iz rednega predmeta likovne vzgoje. Poudarek predmeta je na spoznavanju, odkrivanju in razvijanju učenčeve ustvarjalnosti. Vsebine predmeta so po posameznih likovnih področij zasnovane na temeljnih likovnih pojmih, ki jih učenec usvaja in nadgrajuje glede na svoj potencial. Svoje znanje bodo učenci poglabljali tudi tako, da bodo spoznavali likovna dela umetnikov in poklice, pri katerih je potrebno znanje likovnega jezika ter si tako oblikovali merila likovnega vrednotenja za življenje. Učenec se bo naučil in spoznal pri izbirnem predmetu LIKOVNO SNOVANJE III: Ob komunikaciji in interakciji z učiteljem pri teoretičnem in praktičnem delu učenec pri predmetu razvija občutljivost zaznavanja, likovno ustvarjalno mišljenje, emocije in motorično občutljivost, točno zaznavanje, vizualni spomin, domišljijo in motorično spretnost. Pomemben cilj predmeta je priprava učenca za sodelovanje v kulturnem življenju ožjega in širšega okolja in razumevanje sodobne vizualne komunikacije. Predmet Glasbena dela je namenjen vsakomur, ki ga svet glasbe zelo privlači. Ne predvideva posebnega glasbeno teoretičnega predznanja, pač pa veliko radovednosti, iskrivega duha in volje za zbrano poslušanje glasbenih del, za katere pri samem pouku zmanjka časa. Obiskovali bomo različne glasbene prireditve, jih presojali in vrednotili ter o njih poročali. Svoje delo in raziskave bomo predstavili tudi drugim. Učenci po zaključku predmeta Glasbena dela poznajo izbor skladb, razumejo temeljne značilnosti večjih glasbenih oblik, prepoznajo zasedbe skladb in njihove ustvarjalce, ter poznajo temeljne informacije o glasbenih ustvarjalcih in poustvarjalcih. Cilji in vsebine:
• Učenci spoznajo značilnosti različnih glasbenih slogov, zvrsti in žanrov;
• navajajo se na sprejemanje obsežnejših glasbenih del (npr. opera, balet, musical, …);
• ob različnih zvrsteh umetniške komunikacije (glasbene, besedne, likovne in gibno-plesne) izražajo glasbena doživetja in predstave;
• orientirajo se v temeljnih oblikovnih značilnostih;
• razumejo sintezo besedne in glasbene umetnosti;
• poglobijo odnos do ljudske glasbene zapuščine;
• razvijajo sposobnost presoje in vrednotenja glasbenih dosežkov;
• selektivno izbirajo medijske glasbene programe in oblikujejo osebno zbirko zvočnih posnetkov;
• v okviru možnosti obiskujejo glasbene prireditve in o njih poročajo;
• znajo uporabljati glasbene informacije v priročni literaturi in na spletnih straneh. Namen enoletnega predmeta Šport za zdravje je spoznavanje novih športov, ki jih v obveznem šolskem programu ni mogoče izvajati, so pa z vidika športno-rekreativnih učinkov pomembni za kakovostno preživljanje prostega časa v vseh življenjskih obdobjih. Cilji izbirnega predmeta šport za zdravje: Program šport za zdravje je namenjen nadgradnji tistih vsebin redne športne vzgoje, s katerimi lahko vplivamo na zdravje in dobro počutje (splošna kondicijska pripravljenost, atletika, ples, ena od športnih iger, plavanje). Vsebine in izpeljava izbirnega predmeta omogočajo spoznavanje različnih vplivov gibalnih dejavnosti na zdravje, razumevanje pomena telesne in duševne sprostitve, ter pridobivanje znanj, ki učencem omogočajo, da si v prostem času izberejo sebi primerne športne vsebine in obremenitve. Te zanima, kako nastanejo spletne strani in mobilne aplikacije? Bi rad/a spoznal/a, kako ti lahko umetna inteligenca pomaga pri ustvarjanju tvojih digitalnih idej? Potem je ta predmet kot nalašč zate! Ta predmet je zate, če si radoveden/na, ustvarjalen/na in te zanima prihodnost tehnologije. Naučil/a se boš, kako iz ideje nastane nekaj resnega in uporabnega – pa naj bo to spletna stran, aplikacija ali digitalna vsebina, pri kateri ti pomaga umetna inteligenca. Ali veste, da se je Steve Jobs na svoje prezentacije pripravljal več kot mesec dni, da je Winston Churchill izjavil, da potrebuje teden dni časa za pripravo desetminutnega govora, in da je Barack Obama veliko časa posvetil učenju retorike, preden je vstopil v politiko? Nastopi teh ljudi so tako suvereni, da izgleda, kot da govorijo spontano, brez vsakršnih priprav, a to je daleč od resnice. Že stari Grki so verjeli, da se dober govornik ne rodi, ampak naredi. In to bomo počeli pri izbirnem predmetu retorika – učili se bomo govorništva, učili se bomo postati govorniki. Retorika je veščina spretnega in uspešnega govornega prepričevanja. Namen retorike je učence seznaniti na le s pojmi prepričevanja in argumentiranja, temveč tudi s tehnikami prepričevanja, elementi prepričevalnega postopka, oblikami prepričevanja, strukturacijo govora in vsestranskim obvladovanjem govorne situacije, razliko med prepričevanjem in argumentiranjem, razlikovanje med dobrimi in slabimi argumenti. Cilji izbirnega predmeta: Učenci spoznavajo in se učijo: Učenci razvijajo sposobnost samostojnega in suverenega govornega nastopanja, sposobnost jasne, logične predstavitve misli, sposobnost sprejemanja in razumevanja sporočil ter njihovega analiziranja in vrednotenja. Predmet predstavlja nadgradnjo predmeta kemija. Je enoletni izbirni predmet. Učencem omogoča, da s pomočjo samostojnega eksperimentalnega dela utrdijo, dopolnijo in poglobijo znanje, spretnost in veščine, ki so jih pridobili pri pouku kemije. Spoznavajo metode varnega eksperimentalnega dela v kemiji in se seznanijo z raznolikimi vidiki dela v kemijskem laboratoriju. Urijo se v osnovnih tehnikah in operacijah laboratorijskega dela, razvijajo eksperimentalne spretnosti in eksperimentalni pristop, ki vključuje: postavljanje hipotez, opazovanje in opisovanje pojavov, preizkušanje, zbiranje in beleženje opažanj in rezultatov, sposobnost osmišljanja, predstavitve opažanj in rezultatov, opazovanje soodvisnosti in povezovanje s teorijo in življenjskim okoljem. Pri izbirnem predmetu Poskusi v kemiji se razvija in poglablja naravoslovna pismenost, osnove znanstvenega mišljenja, različne spretnosti in veščine ter povezovanje teorije s prakso. Te zanima, kako iz enostavnih oblik nastanejo osupljivi 3D modeli? Bi rad/a spoznal/a svet tridimenzionalnega risanja in animacije, kjer ustvarjalnost sreča tehnologijo? Potem je ta izbirni predmet kot nalašč zate! Uporabili bomo sodobno programsko opremo, spoznavali predmete iz vsakdanjega okolja in jih prenesli v virtualni svet. Naučil/a se boš razmišljati kot ustvarjalec in reševalec tehničnih izzivov – uporabno, ustvarjalno in predvsem zabavno!Načini prehranjevanja
Načini prehranjevanja
Nemščina 3
Nemščina 3
Francoščina 1
Francoščina 1
Zakaj se učiti francoščino?
Pouk francoščine bomo popestrili:
Daljnogledi in planeti
Daljnogledi in planeti
Projekti iz fizike in tehnike
Projekti iz fizike in tehnike
Teme, ki jih bomo obravnavali:
Verstva in etika 3
Verstva in etika 3
Likovno snovanje 3
Likovno snovanje 3
Glasbena dela
Glasbena dela
Šport za zdravje
Šport za zdravje
Računalništvo - računalniška omrežja
🌐 Računalništvo – računalniška omrežja
Ustvari svoj kotiček interneta (z malo pomoči umetne inteligence!)
Skupaj bomo:
Pridruži se in postani ustvarjalec spletnega sveta! 📱 💡 💻
Retorika
Retorika
Poskusi v kemiji
Poskusi v kemiji
Risanje v geometriji in tehniki
Risanje v geometriji in tehniki
V tem predmetu boš: