Učiteljica Dragica Jurkušek Razred: 7. in 8. Predmet traja eno leto. Obsega 35 šolskih ur letno. Učenci: V okviru izbirnega predmeta učenci sodelujejo tudi medpredmetno ter se tako povezujejo z različnimi skupinami učencev. Aktivno sodelujejo pri mednarodnem projektu Erasmus+, preko katerega navezujejo stike z učenci tujih držav, spoznavajo njihovo kulturo, običaje, tradicionalne jedi. V 8. in 9. razredu v šolskem letu 2025/26 nadaljujemo s poukom nemščine v obliki obveznega izbirnega predmeta. Izvedli bomo tudi vsaj eno strokovno ekskurzijo v nemško govoreče mesto, se sprehodili po enem izmed mest Avstrije ali Nemčije, projektno predstavljali zgodovino in kulturo Avstrije/ Nemčije, se udeležili kakšnega natečaja ali projekta…Letos smo bili npr. v Celovcu. Prihodnje leto pa nas čaka poglabljanje in nadgrajevanje tematskih sklopov o sebi, družini, mojem ožjem in širšem okolju, … Učenci naše šole ste poučevanje nemščine toplo sprejeli, saj so vam prednosti le-te jasne že sedaj. Če še niste prepričani kateri izbirni predmet izbrati v 8. in 9. razredu pa naj vas ponovno spomnim na nekaj dejstev: nemški jezik je najbolj razširjen materni jezik v Evropski uniji, po številu govorcev sodi nemški jezik tudi med največje svetovne jezike, Slovenija ima dobre poslovne odnose z nemško govorečimi državami, z dobrim znanjem nemškega jezika pa imamo olajšano tudi počitnikovanje, bivanje, šolo (študij) ali celo delo v tujini. Veselim se novih dogodivščin, ki me skupaj z vami čakajo ob usvajanju nemškega jezika. MFG! Razred: 7., 8. in 9. Učiteljica: Kim Fuchs-Godec (Pourquoi apprendre le français?) Pri pouku francoskega jezika učenci usvojijo osnovno besedišče (pozdravi, predstavitev, števila, telo, družina, športi, prosti čas, prijatelji, hrana, čas, poklici, vreme, počitnice) in slovnico ter razvijejo veščine branja, pisanja, poslušanja in govora v tujem jeziku. Nadaljevalne skupine pa svoje znanje seveda še nadgradijo. Pouk francoščine poteka 2 šolski uri na teden. Ocene učenci pridobijo s pisnim preizkusom, govornim nastopom ter ustnim ocenjevanjem, za katerega vprašanja sestavijo sami in so tako v potek ocenjevanja aktivno vključeni. Pri oceni se upošteva tudi njihovo sodelovanje pri projektih in pri urah. Pri pouku matematične delavnice: V matematični delavnici izvajamo aktivne oblike dela, prilagojene interesom in sposobnostim učencev. V veliki meri se odločamo za samostojno delo, samostojno ali skupinsko preiskovanje in aktivno pridobivanje izkušenj (risanje, tlakovanje, igranje, modeliranje z materiali) itd. S sodelovalnim učenjem učence učimo sodelovalnih spretnosti. Matematična delavnica je lepa priložnost za učenje le-teh. Matematična delavnica sestoji iz treh enoletnih izbirnih predmetov (matematična delavnica 7, matematična delavnica 8, matematična delavnica 9). Učenec lahko obiskuje delavnico za osmi ali deveti razred, tudi če ni bil udeležen v predhodnih matematičnih delavnicah. MATEMATIČNA DELAVNICA 8 Čeprav se astronomija ukvarja z nam oddaljenimi svetovi, pa naj bi se učenec pri tem predmetu najprej naučil opazovati svet okrog sebe, svoja opazovanja zapisovati in analizirati. Kot že naslov predmeta pove, se bomo ukvarjali z nam najbližjimi in za nas najpomembnejšimi vesoljskimi telesi. S pomočjo opazovanj in različnih animacij bomo poiskali odgovore na vprašanja kot so: Zakaj nastajajo letni časi? Zakaj prihaja do menjavanja dneva in noči? Zakaj z Zemlje vidimo Luno v različnih menah in zakaj nam Luna kaže vedno isti obraz? Kako vemo, da se Sonce vrti okrog svoje osi? Pozornost bomo namenili aktualnim dogodkom, npr. Luninemu mrku, spremljali bomo novosti v odkrivanju planetov okrog drugih zvezd. Pripravljali se bomo tudi na tekmovanje iz astronomije, ki se ga lahko udeležijo učenci 7., 8. in 9. razreda. Reševali bomo različne kvize, sestavljali križanke in rebuse z astronomsko vsebino… Učenci si bodo ocene lahko pridobili z opazovalnimi nalogami, ki jih bodo izvajali doma, v šoli pa predstavili svoje zapiske opazovanj. Temo, ki jih še posebej zanima in o kateri že veliko vedo, bodo prav tako lahko predstavili svojim sošolcem in si tako pridobili oceno. Te zanima, kako deluje mlin na vodo? Bi rad/-a raziskal/-a, ali bi lahko v tvojem kraju postavili pravo malo hidroelektrarno? Te skrbi radon v okolju ali te zanima, kako lahko fizika pomaga razumeti potrese? Potem je ta predmet kot nalašč zate! V tem izbirnem predmetu bomo raziskovali fizikalne pojave v naravi in domačem okolju, merili podatke na terenu, uporabljali računalnik pri obdelavi rezultatov in spoznavali alternativne vire energije. Naučil/-a se boš, kako znanje fizike uporabiti v resničnem svetu – pa naj gre za obnovljive vire, varnost doma ali raziskovanje naravnih pojavov. Delali bomo v skupinah, izvajali eksperimente, hodili na teren in se pri tem zabavali. Če rad/-a razmišljaš, raziskuješ in se sprašuješ “zakaj?”, potem je to prava izbira zate. Predmet Verstva in etika učencem pomaga razumeti resnost in pomen verskih in etičnih vprašanj; navaja na prizadevanja za izoblikovan in premišljen odnos do teh vprašanj. Namenjen je tako učencem, ki imajo doma krščansko religiozno vzgojo kot pripadnikom drugih religij in tistim brez domače religiozne vzgoje. 8. razred – Verstva in etika II: SKUPNOST Pri obravnavi verstev so v ospredju verske skupnosti, njihov odnos do drugih skupnosti, vrednote in etika medčloveških odnosov različnih verstev. Podobo religij dopolni primerjalni vpogled v obredno, simbolno in doživljajsko razsežnost in njihovo povezanost. Izbirni predmet LIKOVNO SNOVANJE dopolnjuje vsebine iz rednega predmeta likovne vzgoje. Poudarek predmeta je na spoznavanju, odkrivanju in razvijanju učenčeve ustvarjalnosti. Vsebine predmeta so po posameznih likovnih področij zasnovane na temeljnih likovnih pojmih, ki jih učenec usvaja in nadgrajuje glede na svoj potencial. Svoje znanje bodo učenci poglabljali tudi tako, da bodo spoznavali likovna dela umetnikov in poklice, pri katerih je potrebno znanje likovnega jezika ter si tako oblikovali merila likovnega vrednotenja za življenje. Učenec se bo naučil in spoznal pri izbirnem predmetu LIKOVNO SNOVANJE II: Ob komunikaciji in interakciji z učiteljem pri teoretičnem in praktičnem delu učenec pri predmetu razvija občutljivost zaznavanja, likovno ustvarjalno mišljenje, emocije in motorično občutljivost, točno zaznavanje, vizualni spomin, domišljijo in motorično spretnost. Pomemben cilj predmeta je priprava učenca za sodelovanje v kulturnem življenju ožjega in širšega okolja in razumevanje sodobne vizualne komunikacije. Pri tem predmetu bodo učenci razvijali svojo ustvarjalnost, raziskovalno žilico, poglobili glasbena in druga znanja ter splošno razgledanost. V njem lahko uspešno sodelujejo otroci z različnimi glasbenimi zmožnostmi in izkušnjami. Traja eno leto po 35 ur letno (enkrat tedensko), pouk ni vezan na razred (oder, teren, …). Učenci pri tem predmetu bodo: V okviru projekta bomo obiskali eno glasbeno predstavo, prireditev ali koncert. Ustvarjali bomo glasbene točke za šolske prireditve ter sodelovali s pevskimi zbori in učenci pri izbirnem predmetu ansambelska igra. Ocenjevali bomo aktivnost pri organizaciji, vsebini, pri glasbenih dejavnostih ter napredek pri ustvarjanju. Namen enoletnega predmeta Šport za sprostitev je spoznavanje novih športov, ki jih v obveznem šolskem programu ni mogoče izvajati, so pa z vidika športno-rekreativnih učinkov pomembni za kakovostno preživljanje prostega časa v vseh življenjskih obdobjih. Cilji izbirnega predmeta šport za sprostitev: Pri programu šport za sprostitev ponudimo sodobne športno-rekreativne vsebine glede na možnosti okolja in različnost v zmožnostih in interesih učencev. Namen programa je približati šport učenčevim potrebam, interesom in željam, omogočiti spoznavanje novih športov in poudariti razvedrilni in sprostilni značaj športa. Program lahko vsebuje športne zvrsti iz osnovnega programa (ples, aerobika, tek, plavanje, pohodništvo), lahko pa tudi druge športe, ki jih ponudi šola. V predmetu Multimedija bomo združili fotografijo, video, zvok in grafiko v barvit mozaik medijskih projektov. Od snemanja “cinematic” kadrov z mobitelom do oblikovanja lastnega podcasta ob ustvarjalnih nalogah. Obenem bomo spoznali etična pravila, avtorske pravice in AI-orodja, ki ti pomagajo še hitreje uresničiti ideje. Ker združuje umetnost in tehnologijo! V eni uri lahko oblikuješ plakat za šolski koncert, v naslednji pa posnameš trailer za razredni izlet. Šolsko novinarstvo ponuja raziskovanje neumetnostnih jezikovnih zvrsti, zlasti publicističnih. V praktičnem delu z besedili učenci nadgrajujejo svojo zmožnost sprejemanja in tvorjenja neumetnostnih besedil ter se urijo v ustvarjalnem in kritičnem razmišljanju ter sprejemanju publicističnih besedil. Opazujejo jezik in slog tovrstnih besedil ter spoznavajo slovensko jezikoslovje in folkloristiko. Učenci pri predmetu: Predmet predstavlja nadgradnjo predmeta kemija. Je enoletni izbirni predmet. Učencem omogoča, da s pomočjo samostojnega eksperimentalnega dela utrdijo, dopolnijo in poglobijo znanje, spretnost in veščine, ki so jih pridobili pri pouku kemije. Spoznavajo metode varnega eksperimentalnega dela v kemiji in se seznanijo z raznolikimi vidiki dela v kemijskem laboratoriju. Urijo se v osnovnih tehnikah in operacijah laboratorijskega dela, razvijajo eksperimentalne spretnosti in eksperimentalni pristop, ki vključuje: postavljanje hipotez, opazovanje in opisovanje pojavov, preizkušanje, zbiranje in beleženje opažanj in rezultatov, sposobnost osmišljanja, predstavitve opažanj in rezultatov, opazovanje soodvisnosti in povezovanje s teorijo in življenjskim okoljem. Pri izbirnem predmetu Poskusi v kemiji se razvija in poglablja naravoslovna pismenost, osnove znanstvenega mišljenja, različne spretnosti in veščine ter povezovanje teorije s prakso. Te zanima, kako iz enostavnih oblik nastanejo osupljivi 3D modeli? Bi rad/a spoznal/a svet tridimenzionalnega risanja in animacije, kjer ustvarjalnost sreča tehnologijo? Potem je ta izbirni predmet kot nalašč zate! Uporabili bomo sodobno programsko opremo, spoznavali predmete iz vsakdanjega okolja in jih prenesli v virtualni svet. Naučil/a se boš razmišljati kot ustvarjalec in reševalec tehničnih izzivov – uporabno, ustvarjalno in predvsem zabavno!Sodobna priprava hrane
Sodobna priprava hrane
Nemščina 2
Nemščina 2
Francoščina 1
Francoščina 1
Zakaj se učiti francoščino?
Pouk francoščine bomo popestrili:
Matematična delavnica 8
Matematična delavnica 8
Sonce, Luna in Zemlja
Sonce, Luna in Zemlja
Projekti iz fizike in tehnike
Projekti iz fizike in tehnike
Teme, ki jih bomo obravnavali:
Verstva in etika 2
Verstva in etika 2
Likovno snovanje 2
Likovno snovanje 2
Glasbeni projekt
Glasbeni projekt
Šport za sprostitev
Šport za sprostitev
Računalništvo - multimedija
Računalništvo – multimedija
Pridruži se nam in stopi v vlogo digitalnega ustvarjalca!
Kaj bomo počeli?
Kaj boš osvojil/a?
Zakaj je multimedija kul?
Prinesi radovednost in ideje – za ostalo poskrbimo mi. Naj se digitalna ustvarjalnost začne! 🎬 🎧 📸
Šolsko novinarstvo
Šolsko novinarstvo
Poskusi v kemiji
Poskusi v kemiji
Risanje v geometriji in tehniki
Risanje v geometriji in tehniki
V tem predmetu boš: