Učiteljica Dragica Jurkušek Razred: 7. in 8. Predmet traja eno leto. Obsega 35 šolskih ur letno. Učenci: V okviru izbirnega predmeta učenci sodelujejo tudi medpredmetno ter se tako povezujejo z različnimi skupinami učencev. Aktivno sodelujejo pri mednarodnem projektu Erasmus+, preko katerega navezujejo stike z učenci tujih držav, spoznavajo njihovo kulturo, običaje, tradicionalne jedi. S šolskim letom 2025/26 se kot izbirni predmet ponovno ponuja nemščina. Čaka vas 70 ur spoznavanja nemških besed, opisovanja sebe in svoje družine, spoznavanja barv, številk, prostorov in pohištva, šolskih potrebščin in predmetov, … Uporabljali bomo računalnike in spletne strani, za slušno utrjevanje naučenega. Izvedli bomo vsaj eno strokovno ekskurzijo v nemško govoreče mesto, se sprehodili po enem izmed mest Avstrije ali Nemčije, projektno predstavljali zgodovino in kulturo Avstrije/ Nemčije, se udeležili kakšnega natečaja ali projekta… Razred: 7., 8. in 9. Učiteljica: Kim Fuchs-Godec (Pourquoi apprendre le français?) Pri pouku francoskega jezika učenci usvojijo osnovno besedišče (pozdravi, predstavitev, števila, telo, družina, športi, prosti čas, prijatelji, hrana, čas, poklici, vreme, počitnice) in slovnico ter razvijejo veščine branja, pisanja, poslušanja in govora v tujem jeziku. Nadaljevalne skupine pa svoje znanje seveda še nadgradijo. Pouk francoščine poteka 2 šolski uri na teden. Ocene učenci pridobijo s pisnim preizkusom, govornim nastopom ter ustnim ocenjevanjem, za katerega vprašanja sestavijo sami in so tako v potek ocenjevanja aktivno vključeni. Pri oceni se upošteva tudi njihovo sodelovanje pri projektih in pri urah. Pri pouku: V matematični delavnici izvajamo aktivne oblike dela, prilagojene interesom in sposobnostim učencev. V veliki meri se odločamo za samostojno delo, samostojno ali skupinsko preiskovanje in aktivno pridobivanje izkušenj (risanje, tlakovanje, igranje, modeliranje z materiali) itd. S sodelovalnim učenjem učence učimo sodelovalnih spretnosti. Matematična delavnica je lepa priložnost za učenje le-teh. Matematična delavnica sestoji iz treh enoletnih izbirnih predmetov (matematična delavnica 7, matematična delavnica 8, matematična delavnica 9). Učenec lahko obiskuje delavnico za osmi ali deveti razred, tudi če ni bil udeležen v predhodnih matematičnih delavnicah. Matematična delavnica 7 vsebuje naslednje 4 sklope: Čeprav se astronomija ukvarja z nam oddaljenimi svetovi, pa naj bi se učenec pri tem predmetu najprej naučil opazovati svet okrog sebe, svoja opazovanja zapisovati in analizirati. Kot že naslov predmeta pove, se bomo ukvarjali z nam najbližjimi in za nas najpomembnejšimi vesoljskimi telesi. S pomočjo opazovanj in različnih animacij bomo poiskali odgovore na vprašanja kot so: Zakaj nastajajo letni časi? Zakaj prihaja do menjavanja dneva in noči? Zakaj z Zemlje vidimo Luno v različnih menah in zakaj nam Luna kaže vedno isti obraz? Kako vemo, da se Sonce vrti okrog svoje osi? Pozornost bomo namenili aktualnim dogodkom, npr. Luninemu mrku, spremljali bomo novosti v odkrivanju planetov okrog drugih zvezd. Pripravljali se bomo tudi na tekmovanje iz astronomije, ki se ga lahko udeležijo učenci 7., 8. in 9. razreda. Reševali bomo različne kvize, sestavljali križanke in rebuse z astronomsko vsebino… Učenci si bodo ocene lahko pridobili z opazovalnimi nalogami, ki jih bodo izvajali doma, v šoli pa predstavili svoje zapiske opazovanj. Temo, ki jih še posebej zanima in o kateri že veliko vedo, bodo prav tako lahko predstavili svojim sošolcem in si tako pridobili oceno. Predmet Verstva in etika učencem pomaga razumeti resnost in pomen verskih in etičnih vprašanj; navaja na prizadevanja za izoblikovan in premišljen odnos do teh vprašanj. Namenjen je tako učencem, ki imajo doma krščansko religiozno vzgojo kot pripadnikom drugih religij in tistim brez domače religiozne vzgoje. 7. razred – Verstva in etika I: SVET Namen je pri obravnavi verstev navajanje in usposabljanje za dojemanje raznolikosti sveta, usposabljanje za soočanje z različnostjo vzorov in vzornikov, iskanje lastne identitete ob spoznavanju in sprejemanju različnosti drugih. Izbirni predmet LIKOVNO SNOVANJE dopolnjuje vsebine iz rednega predmeta likovne vzgoje. Poudarek predmeta je na spoznavanju, odkrivanju in razvijanju učenčeve ustvarjalnosti. Vsebine predmeta so po posameznih likovnih področij zasnovane na temeljnih likovnih pojmih, ki jih učenec usvaja in nadgrajuje glede na svoj potencial. Svoje znanje bodo učenci poglabljali tudi tako, da bodo spoznavali likovna dela umetnikov in poklice, pri katerih je potrebno znanje likovnega jezika ter si tako oblikovali merila likovnega vrednotenja za življenje. Učenec se bo naučil in spoznal pri izbirnem predmetu LIKOVNO SNOVANJE I: Ob komunikaciji in interakciji z učiteljem pri teoretičnem in praktičnem delu učenec pri predmetu razvija občutljivost zaznavanja, likovno ustvarjalno mišljenje, emocije in motorično občutljivost, točno zaznavanje, vizualni spomin, domišljijo in motorično spretnost. Pomemben cilj predmeta je priprava učenca za sodelovanje v kulturnem življenju ožjega in širšega okolja in razumevanje sodobne vizualne komunikacije. Namen predmeta Ansambelska igra je predvsem praktično delo – petje in igranje na različne inštrumente. Pri pouku glasbene umetnosti bi si večkrat želeli še več praktičnega dela, ampak včasih za to zmanjka časa oziroma se ne moremo posvetiti samo praktičnemu delu. Zato ponujamo otrokom, ki imajo željo po ustvarjanju glasbe s petjem in igranjem na različne inštrumente dodatno možnost, da se pokažejo v tistem, kar radi počnejo. Raziskave kažejo, da učence in mladostnike zelo zanima instrumentalno izvajanje, samostojno ali v povezavi s petjem. Izbirni predmet ansambelska igra jim mora omogočiti, da svoje interese uresničijo z dosežki, ki jih lahko predstavijo drugim. Nastopi so značilna oblika umetniškega glasbenega udejstvovanja. Program se prilagodi različnim individualnim zmožnostim in interesom učencev. Med inštrumenti lahko uporabljamo lastna, improvizirana, Orffova, ljudska, elektronska in posamezna klasična glasbila. Lastna glasbila (ploskanje, topotanje, tleskanje …) so primerna za urjenje in sinhronizacijo motorike, njihova kombinacija pa se prilega tudi ritmično poudarjenim vsebinam. Pri Orffovih glasbilih se odločimo za posamezen sklop ritmičnih, melodičnih ali ritmično-melodičnih glasbil. Ljudska glasbila (nekatera lahko izdelamo tudi z učenci) povežemo s slovensko glasbeno zapuščino: pesmi, izštevanke, reki, plesi. Elektronska glasbila predstavljajo sodobno sredstvo, ki lahko predstavljajo po svoji zvočnosti in mnogih različnih možnih kombinacijah samostojen način spremljave ali izvedbe. Pri posameznih klasičnih glasbilih so mišljeni predvsem učenci glasbenih šol, ki jih lahko vključimo v ansambelsko igro s tistim inštrumentom, ki se ga učijo. Vsak posameznik igra določen inštrument ali ga zamenja z drugim, hkrati pa je po možnosti tudi pevec ali izvajalec ritmičnih besedil. Učenci, ki se bodo odločili za ta predmet, se bodo po najbolj naravni poti seznanili z glasbenimi zapisi. Spoznali jih bodo ob neposrednem izvajanju, kar pomeni, da predmeta ne smemo spremeniti v glasbeno teorijo. CILJI PREDMETA: Je enoletni program, ki se izvaja eno uro tedensko. Pri predmetu učenci spoznavajo praktične in teoretične vsebine.
Spopolnjujejo se v osnovnih tehničnih elementih : zgornji in spodnji odboj, spodnji servis. Prav tako se učijo zahtevnejših tehničnih in taktičnih elementov : podaja, sprejem servisa, zgornji servis, napadalni udarec, enojni in dvojni odboj, sodelovanje v obrambi sistemu ″center naprej″. Igralne različice 2:2, 3:3 na različnih velikosti igrišč, ter igra 6:6 na skrajšanem ali normalne igrišču. Namen odbojke je spodbujati medsebojno sodelovanje in zdravo tekmovalnost, spoštovati pravila športnega obnašanja in doživljati vpliv športne vadbe v izbranem športu na dobro počutje. Si pripravljen-a raziskovati svet, kjer se tehnologija sreča z ustvarjalnostjo? V tem predmetu ne bomo samo pisali besedil – spremenili jih bomo v prave male mojstrovine! Naučil-a se boš, kako iz preprostega dokumenta ustvariš pregledno, zanimivo in lepo oblikovano predstavitev – z naslovi, kazali, slikami in celo povezavami. A to je šele začetek! 🧠 🤖 Šolsko novinarstvo ponuja raziskovanje neumetnostnih jezikovnih zvrsti, zlasti publicističnih. V praktičnem delu z besedili učenci nadgrajujejo svojo zmožnost sprejemanja in tvorjenja neumetnostnih besedil ter se urijo v ustvarjalnem in kritičnem razmišljanju ter sprejemanju publicističnih besedil. Opazujejo jezik in slog tovrstnih besedil ter spoznavajo slovensko jezikoslovje in folkloristiko. Učenci pri predmetu: Te zanima, kako iz enostavnih oblik nastanejo osupljivi 3D modeli? Bi rad/a spoznal/a svet tridimenzionalnega risanja in animacije, kjer ustvarjalnost sreča tehnologijo? Potem je ta izbirni predmet kot nalašč zate! Uporabili bomo sodobno programsko opremo, spoznavali predmete iz vsakdanjega okolja in jih prenesli v virtualni svet. Naučil/a se boš razmišljati kot ustvarjalec in reševalec tehničnih izzivov – uporabno, ustvarjalno in predvsem zabavno!Sodobna priprava hrane
Sodobna priprava hrane
Nemščina 1
Nemščina 1
Francoščina 1
Francoščina 1
Zakaj se učiti francoščino?
Pouk francoščine bomo popestrili:
Matematična delavnica 7
Matematična delavnica 7
Sonce, Luna in Zemlja
Sonce, Luna in Zemlja
Verstva in etika 1
Verstva in etika 1
Likovno snovanje 1
Likovno snovanje 1
Ansambelska igra
Ansambelska igra
Izbrani šport - odbojka
Izbrani šport – odbojka
Računalništvo - urejanje besedil
Računalništvo – urejanje besedil
Tvoja vstopnica v digitalni svet!
Skupaj bomo:
Pridruži se nam in odkrij, kako zabavno, koristno in kreativno je lahko delo z računalnikom! 📸 ✍ ️🧑 💻
Šolsko novinarstvo
Šolsko novinarstvo
Risanje v geometriji in tehniki
Risanje v geometriji in tehniki
V tem predmetu boš: